Kansainvälisen perheiden päivän tapahtuma 15.5.2022.

Alueyhdistystiedote!

Toimikoon tämä tiedote teille alueyhdistyksille kutsuna ja inspiraationa! 15.5.22 kansainvälisen perheiden päivän mielenilmauksesta ja viettotavoista olemme Perhe- ja pariterapiayhdistyksessä ideoineet seuraavaa:

Huomasimme, että perheiden päivä sattuu tänä vuonna Kaatuneiden muistopäiväksi. Aluefoorumin avoimessa ideointitapahtumassa olimme yhtä mieltä siitä, että nyt tulee ottaa huomioon ajankohtainen maailman tila. Ukrainan tilanne koskettaa suuresti yksilöitä, perheitä, yhteisöjä ja koko yhteiskuntaa.

Haastamme alueyhdistykset toimimaan kyseisenä ajankohtana jokaisen alueen resurssien mukaan. Ajatuksena olisi, että koko valtakunnan alueyhdistykset / perhe-ja pariterapeutit yksin tai yhteisöinä tekisivät 15.5. klo 12.00 ”rauhanteon”. Ehdotuksia muun muassa oli, että käydään laittamassa kynttilä hautausmaiden muistomerkeille tai muulle ”merkittävälle” paikalle;  hiljainen hetki ; pieni kävelylenkki yhdessä; hiljentyminen luonnossa… Tallennetaan nämä  hetket valokuvin someen.

Samana päivänä olisi ajatus kokoontua myös zoomissa klo 15!  Tässä voisi yhteisesti jakaa päivän kokemusta kuvin ja ajatuksin. Alustusta järjestetään ajankohtaisten asiantuntijoiden toimesta – Ukrainan sodan yhteiskunnallisesta vaikutuksesta – lähisuhteiden merkityksestä kriiseistä selviämisessä. Pyydetään alustaja paikalle, jonka jälkeen voidaan keskustella teemoista paikalla olevien osallistujien tarpeen mukaan.

Lisätietoja saa ja ideoita voi laittaa

Tanjalle!

tanja@tuntumaa.fi